Problem med att visa bilder från DropBox

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
aln63
Inlägg: 189
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Problem med att visa bilder från DropBox

Inlägg av aln63 »

Hej
Under många år har jag använt DropBox för att dela bilder här på Forum.
När jag nu skulle komplettera en byggtråd med ytterligare några bilder upptäckte jag att de gamla bilderna i samma tråd inte visas längre.
Bilder från äldre inlägg visas fortfarande. Min första misstanke var att DropBox ändrat på sökvägen för bilderna. Så verkar det dock inte vara. Jag kan logga in på mitt DropBox-konto och där kan jag se alla bilder men de senaste bilderna syns inte när jag länkar till dem på vårt forum. Är det någon som kan förstå vad som är fel?
Har ni förslag på annan plats för att lagra bilder?
Mvh
Anders

PS Jag har inte överskridit mitt lagringsutrymme på DropBox DS
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3659
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Problem med att visa bilder från DropBox

Inlägg av magnusf »

Du kan lägga in bilderna direkt i inläggen utan att lagra dem externt. Du kan antingen dra och släppa dem direkt in i skrivrutan eller använda fliken "bilagor" som du hittar när du använder läget "fullständig redigerare" när du gör ett inlägg.

Hör av dig om det krånglar!

Hälsningar Magnus
olindau
Site Admin
Inlägg: 781
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Problem med att visa bilder från DropBox

Inlägg av olindau »

Hej Anders
Jag testade ett par saker med dina bilder.
Se: https://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/vi ... 64#p104364
Det löser kanske inte problemet , men det går ju att locka fram bilderna.

Jag testade även fast på ett annat ställe att kopiera ner bilden och lägga upp den i en bilaga. Fungerade.
Kopierade även bildlänken i "Bild" ( högerklicka och öppna i ny flik) och lade in i imgtagg. Det funkade också.
URL:en som du skrivit och den som "Bild" pekar på skiljer sig ju åt.

Jag har inte orkat leta igen PHPBB:s användarcommunity, det ger sällan nåt.
/Olle
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
aln63
Inlägg: 189
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Problem med att visa bilder från DropBox

Inlägg av aln63 »

Hej,
Magnus: Fantastiskt. Har det alltid funkat på det sättet? En kompletterande fråga. Är det möjligt att få bilderna i textflödet eller kommer de alltid sist i inlägget?

Olle: Din metod funkade också och jag justerade min senaste byggtråd enligt din metod. Då kunde jag få inläggen precis på samma sätt som tidigare.

Jag har nu lyckats googla problemet och det tycks som om DropBox gjort ändringar som skapat dessa problem. Av deras användarforum kan man se att det är många som är riktigt förgrymmade.

Mvh
Anders
Skriv svar