Thunderbolt!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Thunderbolt!

Inlägg av Andre B. »

Tack Micke,

Jag har faktiskt två sprutor liggande. Men har inte tillgång till någon kompressor för stunden eller utrymmet för det. Och de färger jag vill måla med (Testor's och Xtracrylics) finns liksom bara tillgängliga över disk i Stockholm numera.

Sen så har jag funnit att måla med sprayburk varit rätt mycket enklare och snabbare än med spruta och kompressor. Slipper stöket med att blanda färg, krånglande sprutor samt rengöring och uppstädning. Bara en sådan sak som slang som begränsar rörligheten och gör att den åker i golvet. Har gjort mina erfarenheter med spruta... *s*

Varje burk räcker till typ åtta, tio Mustanger i 1/72. Behöver bara kasta en burk i diskhon med varmvatten. Låta den ligga där en stund samtidigt som jag lägger upp flyttlådan på spisen under fläkten. Skaka lite på burken, fram med modellen och spruta. På med burklocket, låta färgen torka dammfritt i ett köksskåp och hysta in flyttlådan i garderoben. Tar liksom inte många minuter. ;)

Ja, bor strax utanför Varberg. Men är inte ensam modellbyggare här. Men han skriver mer på IPMS Göteborg's hemsida. Vi är dock lika aktiva på Britmodeller...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar